Techparade Techparade Van 21 t/m 24 januari, in het kader van eHealthweek, een techparade langs diverse locaties van ZuidOostZorg. Komt u ook? Lees hier meer
Beeldhouwweek ‘Anders ontmoeten’ Beeldhouwweek ‘Anders ontmoeten’ Van 14 t/m 18 januari 2019 is op het Winkelplein in Sûnenz een beeldhouwatelier ingericht. Doet u ook mee? Lees meer

Sterrenregen voor locaties ZuidOostZorg

Op woensdag 8 juni werden tijdens het Nationaal Congres Gastvrijheidszorg 2016 de winnaars van de Gastvrijheidszorg Awards bekendgemaakt. Maar liefst tien locaties van ZuidOostZorg hebben twee, drie of vier sterren voor Gastvrijheid mogen ontvangen. Dit jaar deden 150 zorgaanbieders mee aan Gastvrijheidszorg met Sterren. De deelnemers zijn beoordeeld op gastvrijheid en afhankelijk van hun score hebben ze sterren toebedeeld gekregen. De resultaten van de audits worden gebundeld in de Sterrengids Gastvrijheidszorg 2016 en worden gepubliceerd op de website www.gastvrijezorg.nl.

 

Gastvrijheid bij ZuidOostZorg

De sterrenregen bij ZuidOostZorg is het mooie resultaat dankzij de inzet van alle medewerkers van ZuidOostZorg, die zich iedere dag inzetten om een prettige en gastvrije omgeving voor de cliënten te bieden. Locaties de Lijte in Ureterp, Voltawerk in Gorredijk en De Waadwente in Dokkum werden beloond met vier sterren. De gastvrijheid in De Wiken en Neibertilla/Neisûn in Drachten, Lijtehiem in Ureterp, Stellinghaven Oosterwolde en Sinnehiem in Haulerwijk werd door de jury met drie sterren beoordeeld. De locaties Ikenhiem in Beetsterzwaag en Marrewyk in Drachten ontvingen elk twee sterren. De jury gaf de verschillende locaties onder andere complimenten over de respectvolle bejegening, de maaltijden volgens het concept van de Nieuwe Nederlandse Keuken, belevingsgerichte zorg en de keuzevrijheid van de dagindeling en de activiteiten.

 

Waarderingssysteem

Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg in zorginstellingen. De waardering komt tot stand via interne beoordelingen van management, cliëntenraad, cliënten, medewerkers, vrijwilligers en familieleden en daarnaast via twee bezoeken door externe auditeurs, waarvan één onaangekondigd bezoek. Gastvrijheidsaspecten die worden beoordeeld zijn onder meer ambiance, bejegening, beleid, eten & drinken, faciliteiten en klantvriendelijkheid.